Lerduveskyttning i Kuttis och lite annat.....

Då var helgen tyvärr redan slut.... Lördag dag hade vi så grymt grymt skoj! Jag, Ankan, Nettan och Ankans två bröder Markus och Jörgen fördrev tiden på skyttebanan. TImmarna bara flög iväg. Vi sköt älgstudsare och hagel/lerduveskytte.... Av Mackans älgstudsare har jag till och med blåmärke på axeln ;-)


Vår lerduve-bana


Vi varvade med att skjuta en och en och tävlade vem som hade bäst med träffar. Sen körde vi två och två och den som hann skjuta lerduvan först fick poäng. Bra övning för att lära sig sikta och skjuta snabbt. Sen gjorde vi även så att lerduvorna kom i sidled och det var svårt!!


           
Klicka på bilderna för att få dom större....





Mackan och Nettan kör en match och Ankan sköter kastaren.


Vi hann också med at ha lite "vem som kan hoppa längst" i sanden! Här nedanför är det Nettan som gör en långflygning.





     
Ankan är så söt på bilden när han drar ett "fjoll-hopp"


Efter grillturen for vi och grillade harr och öring i skogen... MMMmmmmMMmmm säger jag BARA! Hela fredagen tjatade jag om att jag är så sugen på grillad fisk. Då kommer en av grabbarnas polare förbi och vad har inte hann fått....?! Jo en öring och en stoooor harr på över 1 kg.. Och de andra nämner ju såklart att Pia är så sugen på fisk. Så vad händer.. jo han är så snäll och go så han GER mig fisken, färdigsaltat och allt! Nog har man allt tur ibland =)



På söndag så var vi på dop då Andreas systers son Frans Ruben döptes. Mycket trevligt bröllop med gott fika, mat och trevligt folk! Lilla Ruben är så söt så och är så mysigt att sitta och hålla en sån liten i famnen.... Nedan är bilder på två av deras andra barn.. Tvillingarna Tilde och Elise... Visst är dom underbart söta! Jag och Andreas är fadder åt Tilde :-) Längst ner tror jag att det är Tilde, men inte helt hundra.. dom är ju lika som bär ;-)





 Sweetheart

På söndag kväll var jag och M.Jakobsson på promenad... Imorgon åker hon tillbaka söderut =( Så himla tråkigt tycker jag!!!!!!! Vill inte att hon åker.... Känns så himla roligt att ha lärt känna varann så bra denna sommar, en riktigt go vän! Till hösten ska jag iaf iväg och hälsa på henne i Umeå med dogsen! Och så ska vi fara på Workingtest i Skellefteå....

Kommentarer
Postat av: Malin

Nöden har ingen lag och man tager vad man haver osv =) Gardiner kan faktist vara fashion ;)

2008-08-18 @ 19:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback