Massa frågor.....


1. Hur länge har du bloggat?
Hmm..... Ja du, kommer inte ihåg, nåt år.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Tyckte det var intressant att läsa andras tankar.


3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Säkert någon blogg om intressant hundträning

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Roligt gå tillbaka i sin "hund-blogg" för att jämföra var man var då i sin träning och var man är nu...

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
En hel del! Kanske 20 st.... minst..

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
De allra flesta är ämnesbloggar (HUNDAR!!!) och sen är det några dagboksbloggar....

7. Nämn en bloggare vars blogg du tycker om.
Hmm.... min systers eftersom det alltid står en massa roligt om min systerdottet =)

8. Nämn en bloggare vars blogg du inte tycker om.
En sån skulle jag inte fortsätta läsa..

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Ja säg det...... vissa undra väl hur man ids sitta och skriva en massa dravvel på nätet medan andra tycker det är roligt

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det var en bra fråga, hade varit roligt att veta?

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Tycker jag har en fungerande gräns.....

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Det som ja absolut vill ska stanna inne hos mig själv och mina närmaste... 

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Inte något bekräftelse direkt utan för min egen skull för att det är skönt att skriva av sig och när ja bloggar om hundträningen så känns det som att jag själv går igenom min träning på ett bättre sätt. Sen är det alltid roligt att dela med sig av sina egna tankar för att sedan kunna utbyta åsikter..

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej det tror jag inte för en blogg är bara en liten del av en persons liv. men visst en del av en person kan man väl få en inblick i..

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Jopp har träffat människor IRL efter att ha fått kontakt med dom via bloggen och oftast har det varit än bättre att träffa dom live :-)

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja det tror jag helt klart. Vissa lämnar ut alldeles för mycket om sig själva. Tråkigt när det är yngre personer som söker bekräftelse på det sättet..

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer
eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

Vet inte.. tror inte det.. eller kanske....

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Kan jag säkert ha gjort fast njee.. ändå inte.... det är ju bara mina tankar och jag går inte ut på att vara elak mot någon i min blogg :-)

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Tidstjuv

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Jo det tror jag nog att jag gör... och förändras intressena så förändras säkert mina bloggar också...

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur,
eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Kan säkert ha en del inverkan...

22. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten:
Malin Fors, Malin Bjärenfall, Anna Olsson, Linda Kyrö, Sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback