Väl värd Norge-resa


Ja försöker jo hålla isär min hundblogg och min vanliga blogg och inte skriva så mkt om hundarna i den här bloggen.. MEN största delen av mitt liv handlar ju faktiskt verkligen om mina hundar.

Lördag morgon satte vi oss alltså i bilen, jag och Andreas, klockan typ 05.45... Temp.mätaren visade på +2,5 grader... BrrrrRRrrRr säger jag bara.... sen kom vi fram.. alltid lika kul att träffa de norska gänget och sen alla andra också givetvis.
Dag 1 slutade alltså med att båda mina hundar gick bra på provet men Minja gjorde ite småmissar så hon fick ett 2:a pris.. och Casper ett 1:a pris med en 2:a placering av 13 ekipage!!! Inte illa säger jag bara och kände mig gryymt stolt... Vi hade bokat stuga i Björkliden och dit åkte jag och Andreas med ett stor leende på läpparna... Åt fin (dyr) middag på restaurangen i Björkis och bara njöööt... Vilken grymt fin utsikt det är över Torneträsk och allt därifrån! Romantiskt säger jag bara..... På kvällen hade vi besök av en äldre rutinerad jaktkompis från Kiruna.

Dag 2.. söndag alltså var det tidig uppstigning igen och tillbaka mot Narvik. Och så var det väntan väntan och väntan... alla tyckte nybörjarklassprovet var jättesvårt..... Men jag tyckte det lät som ett väldigt passande prov för Minja vilket det visade sig vara också.. Hon gick klockrent.. min DUKTIGA unga lilla tjej kammar hem ett 1:a pris och en 2:a placering av 10 hundar....

I´M SO HAPPY kan jag bara säga!! Enormt lyckad helg!
den som vill läsa mer kan göra det i min blogg på
http://www.mincados.se/ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback